UNIT 6: DESIGN AND TECHNOLOGY
Ya hemos empezado la unidad 6.
Learning objectives:
- To learn about how digital devices work.
- To learn about searching information on the Internet safely.
- To learn about what coding is.
A continuación encontraréis diferentes recursos de repaso de contenidos.Enjoy!
VÍDEOS
Types of digital devices
A continuación encontraréis diferentes recursos de repaso de contenidos.
Enjoy!
VÍDEOS
Types of digital devices
UNIT 5: MATTER
Ya hemos empezado la unidad 5.
Learning objectives:
- To learn about matter and its properties.
- To learn about changes of state in matter.
A continuación encontraréis diferentes recursos de repaso de contenidos.Enjoy!VÍDEOS What is matter?
States of matter
Changes of state
Chemical and physical changes in matter
Pure substances and mixtures
Evaporation and filtration
SONGS
LIVEWORKSHEETS:
(recordad que en este apartado los ejercicios son voluntarios y no tenéis que mandar los resultados)
A continuación encontraréis diferentes recursos de repaso de contenidos.
Enjoy!
VÍDEOS
What is matter?
States of matter
Changes of state
Chemical and physical changes in matter
SONGS
LIVEWORKSHEETS:
(recordad que en este apartado los ejercicios son voluntarios y no tenéis que mandar los resultados)
UNIT 3: OUR BODIES
Ya hemos empezado la unidad 3.
Learning objectives:
- To explain what our bodies are made of.
- To learn about:
- the digestive system.
- the respiratory system.
- the circulatory system.
- the excretory system.
- the nervous system.
- the locomotor system.
- the reproductive system.
- To identify the five senses.
A continuación encontraréis diferentes recursos de repaso de contenidos.Enjoy!VÍDEOS
GAMES:
- the digestive system.
- the respiratory system.
- the circulatory system.
- the excretory system.
- the nervous system.
- the locomotor system.
- the reproductive system.
A continuación encontraréis diferentes recursos de repaso de contenidos.
Enjoy!
VÍDEOS
UNIT 4: HEALTHY HABITS
Para que el aprendizaje sea más significativo hemos adelantado la unidad 4 “Healthy habits” para hacerla coincidir con la unidad 5 de inglés “Healthy living”.
Learning objectives:
- To interpret the food pyramid and use it to choose healthy food and plan healthy meals.
- To name some ways to stay active.
- To explain the importance of personal hygiene and list good hygiene habits.
- To express our own feelings and to be able to look after our mental health.
- To understand how to limit the negative effects of some habits and identify good ones.
A continuación encontraréis diferentes recursos de repaso de contenidos.
Enjoy!
VÍDEOS
The food pyramid
LIVEWORKSHEETS:
(recordad que en este apartado los ejercicios son voluntarios y no tenéis que mandar los resultados)
GAMES:
UNIT 2: PLANTS
Ya hemos empezado la unidad 2.
Learning
objectives:
- To identify and name some parts of a plant and their function.
- To identify different types of plants.
- To learn about how plants grow and reproduce.
- To describe some different ways that plants interact with and adapt to their environment.
A continuación encontraréis diferentes recursos de repaso de contenidos.
Enjoy!
VÍDEOS
LIVEWORKSHEETS:
(recordad que en este apartado los ejercicios son voluntarios y no tenéis que mandar los resultados)
UNIT 1: ANIMALS
Esta semana
hemos empezado la unidad 1.
Learning objectives:
- To group living things into kingdoms.
- To classify the Animal Kingdom into vertebrates and invertebrates.
- To learn about the different types of vertebrates.
- To learn about the different types of invertebrates.
- To learn about what animals do.
A continuación encontraréis diferentes recursos de repaso de contenidos.
Enjoy!
VÍDEOS
Vertebrate animals 1
Vertebrate animals 2
Invertebrate animals
GAMES
LIVEWORKSHEETS
(recordad que en este apartado los ejercicios son voluntarios y no tenéis que mandar los resultados)
No hay comentarios:
Publicar un comentario